نکات کلیدی در خرید ویلا و تنظیم سند

28 فروردین 1402
0 دیدگاه
داخل ویلا مدرن

      خرید ویلا در تهراندشت یکی از رویاهای بسیاری از ساکنین کرج و تهران است. با این حال به دلیل هزینه های بالای خرید ویلا، بسیاری از افراد به دنبال راه های خرید ملک به صورت اقساط یا اجاره هستند. در این مقاله به بررسی موضوع خرید ویلا می پردازیم، اما ابتدا باید بدانیم که ویلا به معنای یک خانه بزرگ و فرگشتی است که عمدتاً در مناطق خارج از شهر و نزدیک به طبیعت ساخته شده است اما در املاک باغ ویلا عمارت متناسب با بودجه شما و یا در بعضی از شرایط ملکی میتوان نسبت به خرید ویلا اقساطی در کردان نیز اقدام کرد.  برای خرید ویلا نقلی و ارزان بهتر است ابتدا به مشاورین املاک ویلا عمارت مراجعه کرده و یا از طریق راههای ارتباطی در سایت تماس برقرار کنید و نیازهای خود را با آن‌ها مطرح نمایید.

قبل از خرید خانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

بر اساس محدودیت های بودجه، مساحت درخواستی و محل جغرافیایی مورد نظر تعدادی ویلا برای خرید ارائه خواهد شد. اگر همچنان تصمیم خود را گرفتید که ویلا را خریداری کنید، باید موارد زیر را حتما در نظر بگیرید: 

  1. موقعیت و محل : قبل از خرید ویلا در کردان یا تهراندشت، بهتر است موقعیت و محل آن را بررسی کنید. موقعیت جغرافیایی مهمی در ارزیابی ارزش یک ویلا دارد. این مسئله عواملی از قبیل فاصله تا شهر و امکاناتی مانند فروشگاه ها، بازار، بیمارستان و … است.
  2. سال ساخت و وضعیت سازه : برای خرید ویلا، سال ساخت و وضعیت سازه باید به دقت بررسی شود. تعمیرات و بازسازی‌های نیاز به هزینه های بالایی دارد و اگر ویلا دارای امکانات نامناسب باشد، هزینه های خریداری با بار تعمیرات به طور چشمگیری افزایش می یابد.
  3. امکانات داخل ویلا : خرید ویلا شامل یافتن یک خانه با امکانات مناسب می‌شود. برای مثال، بسیاری از افراد برای خرید ویلا به دنبال استخر، زمین ورزشی، باغ، امکانات رفاهی و حتی داشتن نگهبان بصورت شهرکی هستند.
  4. هزینه های اضافی (مالیات، جریمه و …) : باید به هزینه های اضافی مانند مالیات، جریمه و … نیز توجه کنید. این موارد باعث افزایش هزینه های خرید می‌شوند لذا مشاورین ملکی در ویلا عمارت احساس امنیت را در خرید برای شما فراهم میکنند تا از هر لحاظ این اطمینان خاطر برای شما ایجاد شود.
  5. قانونی بودن ویلا شامل این موارد است که ویلا با قانون کشور همخوانی دارد و موضوعی دیگر را به روی خود ندارد. به طور کلی، خرید ویلا در تهراندشت و کردان یکی از تجربیات زندگی است که باعث شادی، آرامش و خلق خاطرات بی‌نظیرمی‌شود. با توجه به موارد مطرح‌شده، بهتر است پیش از خرید یک ویلا، حساب دقیقی از هزینه‌های آن بکنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  6. اطمینان از صحت اطلاعات در تنظیم سند: حتما قبل از خرید ویلا سند ملک را شخصا ملاحظه نمایید و تمامی مشخصات مالی را که با فروشنده طی کرده اید با سند تطبیق دهید. همچنین مطابقت فروشنده ویلا با کارت ملی وی ضروریست، اطمینان حاصل کنید ویلا در وثیقه بانک نباشد و اگر معامله ای که در حال انجامش هستید حتما باید ملحقات و مشاعات آن مانند: پارکینگ، انباری، آب و برق در سند قید شود
  7. شخصی که با عنوان وکیل و یا نماینده مالک، سند و قولنامه را امضاء می کند میبایست حق امضا در این مورد خاص را داشته باشد. اگر ویلایی که قصد خریدش را دارید از طریق ارث به فروشنده رسیده باشد، حتما قبل از تنظیم سند گواهی انحصار وراثت و تسویه حساب مالیات بر ارث را شخصاً رویت نمایید و مطمئن شوید صاحب ملک ممنوع المعامله نیست در غیر اینصورت قادر به انتقال سند رسمی به شما نیست.
  8. حتما توجه داشته باشید متراژ دقیق ویلا در قولنامه نوشته شده باشد و چنانچه در مورد ویلای در حال ساخت متراژ دقیق آن مشخص نیست متراژ تقریبی مطابق جواز ساخت حتما قید گردد و در بند توضیحات سند و قولنامه بین فروشنده و خریدار توافق شود که اضافه شدن یا کمبود متراژ ملک به چه نحوی در آینده محاسبه میگردد.
  9. حتما میبایست در قولنامه ای که تنظیم کرده اید تاریخ و محل دفترخانه مورد تفاهم که فروشنده ویلا باید سند ملک را به نام خریدار بزند قید نمایید تا در مورد تعویض سند از اداره ثبت، استعلام حضوری شود و اگر نیاز به اخذ سند تک برگی برای ملک باشد از ابتدای قرارداد این مورد اقدام شود.