خرید ویلا در جاده چالوس! معایب و محاسن

19 اسفند 1401
0 دیدگاه
جاده چالوس

جاده چالوس برای گشت و گذار و همچنین سرمایه گذاری خرید ویلا مناسب است اما نه در تمام مناطق آن

بسیاری از ویلاها در کنار رودخانه و بصورت غیرقانونی ساخته شده اند و یا با توجه به مسیر پر پیچ وخم جاده و قرار گرفتن دکلهای برق فشار قوی خیلی از ویلاها در نزدیکی این دکلها احداث گردیده اند که سرمایه گذاری در این مناطق ویلانشین بسیار اشتباه است.

ویلاهایی نیز در مناطق دورافتاده از بخش ها و روستاهای اصلی ساخته شده که امنیت بسیار ضعیفی دارد و میتوان گفت که در صورت خرید چنین ویلاهایی، صاحب اول و آخر آن خواهید بود.

در صورتی که نیاز به راهنمایی در خصوص خرید ویلاهای ارزان دارید مشاورین ما در تمام روزهای هفته آماده پاسخگویی به شما عزیزان میباشند.

برای سرمایه گذاری در زمینه ملک و زمین مناطقی در استان البرز وجود دارد که برای ساخت و ساز و یا خرید بسیار مناسب است که میتوان به تعدادی از این مناطقه ها اشاره کرد؛

روستاهای نسا و آسارا که مناطقی را برای ساخت و ساز ویلا به خود اختصاص داه اند.

اوایل مسیر جاده چالوس قبل از میدان امیر کبیر که باغ ویلاهای بسیاری در این محل و بصورت قانونی برای خرید و فروش وجود دارد.

اما هزینه خرید این ویلاها کمی بالا بوده و مشتری خاص خود را دارند . اگر بدنبال ویلاهای مدرن و لوکس با شرابط قیمت بسیار مناسب هستید پیشنهاد میکنیم از خرید ویلا در تهراندشت و خرید ویلا در کردان را غافل نشوید. این دو روستای گردشگری ویلاهای فوق العاده عالی و خوش قیمتی را در خود جای داده اند و محلی مناسب برای سرمایه گذاری میباشند.

در ادامه شما را با شرایط گردشگری در اطراف سد کرج و جاده چالوس نیز آشنا خواهیم کرد.

آرامش با طبیعت گردی در اطراف سد کرج

ماهیگیری تفریحی سلیقه‌ای است که احتمال دارد بعضی از افراد به آن علاقه‌ای نداشته باشند. اما من کسی را نمی‌شناسم که از طبیعت‌گردی و انرژی مثبت این کار لذت نبرد. دریاچه سد کرج طبیعت بی‌نظیری در این منطقه ایجاد کرده است. گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری این منطقه طبیعت‌گردان را به این منطقه می‌کشاند. بعضی از آن‌ها یک یا دو شب را هم اطراف دریاچه و در چادر اقامت می‌کنند.

اطراف دریاچه امیرکبیر علفزارها، جنگل‌های کوچک و بوته‌زارهایی وجود دارد که به زیستگاه بعضی از حیوانات بومی تبدیل شده است. گردشگرانی که در زمستان به سد کرج می‌روند، می‌توانند کبک‌های وحشی مهاجر را ببینند.

پیک‌نیک؛ تفریح ساده و دوست‌داشتنی خانوادگی

اطراف سد کرج زمین‌های همواری برای نشستن و برگزاری پیک‌نیک وجود دارد. بعضی از نقاط آن در سایه درخت‌ها و درختچه‌ها قرار دارد و برخی از نقاط هم ساحلی است.

جاذبه‌های گردشگری نزدیک سد کرج

برخی از جاهای دیدنی کرج در نزدیکی سد این شهر قرار دارد. اگر جزو افرادی هستید که تنوع را ترجیح می‌دهید و دوست ندارید هنگام تفریح، یک جا ساکن باشید، حتما لیست جاذبه‌های تفریحی اطراف سد را که در ادامه راجع به آن صحبت کرده‌ام، بخوانید.

آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه یکی از جاذبه‌های طبیعی جاده چالوس است. آب چشمه‌های کوه‌های این منطقه به سمت دره و رودخانه ارنگه (هفت چشمه) می‌رود و این آبشار دیدنی را ایجاد می‌کند. رودخانه هفت چشمه یکی از شاخه‌های اصلی رود کرج است.

خانواده‌ها برای بازدید از آبشار هفت چشمه، می‌توانند با ماشین از جاده چالوس به روستای ارنگه بروند و به پارکینگ هفت چشمه برسند. بقیه راه را باید پیاده‌روی کرد. اگر قصد دارید آبشار را از نزدیک ببینید، دو راه وجود دارد. راه اول مسیر خاکی ساده‌ای است که پشت رستوران قرار دارد و برای عبور از آن باید ورودی پرداخت کنید. مسیر دوم پیچ‌وخم بیشتری دارد و طولانی‌تر است، اما نیازی به پرداخت هزینه ندارد.

طبیعت‌گردان به سمت قسمت‌های بکرتر و دورتر رود و آبشار هفت چشمه پیش می‌روند. دسترسی به این نقاط سخت‌تر است و به همین دلیل برای گردش‌های خانوادگی مناسب نیست.

اگر به این مسیر پا گذاشتید، حواستان به مسیر باشد، چون گاهی راه‌ها از بین سنگ و صخره عبور می‌کنند. طبیعت گردان برای بازدید از این نقاط باید با گروه‌های حرفه‌ای طبیعت‌گردی همراه شوند و آمادگی جسمانی لازم برای عبور از مناطق صعب‌العبور را داشته باشند.

روستاهای جاده چالوس

همانطور که گفتیم با احداث سد کرج، سه روستا زیر آب رفتند، اما بخشی از روستای واریان هنوز هم کنار دریاچه امیرکبیر قرار دارد. هرچند این روستا دیگر غیرقابل دسترسی است، اما آبادی کافی دارد.

پرآبی منطقه باعث شده که روستاهای اطراف دریاچه سرسبزتر از گذشته باشند. البته اکنون بسیاری از روستاهای اطراف سد خالی از سکنه هستند و بیشتر به عنوان مناطق گردشگری شناخته می‌شوند.

نام روستاهای اطراف سد کرج

ارنگه بزرگ

خوزنکلا

کوشک بالا

دروان

قله منار

مورود

واریان

پل خواب  و تعدادی روستای دیگر

شهرت جاده چالوس یا جاده ۵۹ به اندازه‌ای است که نیاز به توضیح زیادی ندارد. جاده ۵۹ جزو زیباترین جاده‌های ایران است. این جاده بعد از ساخت سد کرج، شهرت بیشتری پیدا کرد و به یکی از پرترددترین مسیرهای شمال کشور تبدیل شد.

آراستگی جاده چالوس با طبیعت و همراهی رودخانه کرج کنار آن، مسافران را ترغیب می‌کند این مسیر را برای رفتن به شمال انتخاب کنند. تازه‌تر آنکه حتی اگر قصد مسافرت به شمال را نداشته باشید، می‌توانید اوقات فراغت کوتاه خود را در جاهای بکر این منطقه سپری کنید.

بهترین زمان بازدید از سد کرج

فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از سد امیرکبیر و مناطق تفریحی اطراف آن است. هوای این منطقه همیشه نسبت به تهران و کرج خنک‌تر بوده است. به همین دلیل پیشنهاد خوبی برای فرار کوتاه مدت از گرمای تابستان است!

پوشش گیاهی منطقه در فصل‌های بهار و تابستان جذابیت آن را دوچندان می‌کنند. در فصل بهار هم برف‌های کوه‌ها آرام‌آرام آب می‌شود و از گوشه‌وکنار کوه‌ها و تپه‌ها رودهای کوچک و جوی‌ها به سمت رودخانه کرج و هفت چشمه روان هستند و مناظری چشم‌نواز و دیدنی به وجود می‌آورند.

در فصل زمستان هم دمای منطقه سد امیرکبیر از تهران و کرج کم‌تر است. از طرفی در این منطقه امکانات تفریحات زمستانی وجود ندارد. به همین دلیل معمولا کسی در این فصل به سد امیرکبیر نمی‌رود. البته در زمستان گروه‌های پرنده‌های مهاجر در دریاچه برای استراحت فرود می‌آیند. زمستان فصل سکوت و سکون دریاچه امیرکبیر است. جالب است بدانید با این حال برخی از افراد به دلیل آرامش خاص این منطقه، در فصل زمستان هم به آنجا سفر می‌کنند.

آدرس، مسیر دسترسی و گوگل مپ

سد کرج در شمال این شهر واقع شده است. این سد در ۲۵ کیلومتری جاده چالوس قرار دارد.

برای رسیدن به جاده چالوس از تهران، باید از اتوبان شهید لشکری (جاده مخصوص) به سمت کرج بروید. اتوبان تهران- کرج، انتهای اتوبان همت (خرازی) و اتوبان تهران شمال از دیگر مسیرهای دسترسی به جاده چالوس از تهران هستند.

کلام آخر؛ سد کرج، جاذبه‌ای در همین نزدیکی!

زمانی که صحبت از طبیعت‌گردی به میان می‌آید، اکثر ما به مسافرت فکر می‌کنیم. اما نیازی نیست همیشه مسافت زیادی را طی کنید تا به جایی بکر برای پیک‌نیک یا طبیعت‌گردی برسید. گاهی در نزدیک‌ترین فاصله به محل زندگی، منطقه‌ای بی‌نظیر قرار دارد؛ مثل سد کرج که اهالی تهران و کرج کم‌تر به آن توجه می‌کنند. یک پیشنهاد ویژه! اوقات فراغت بعدی خود را در سد امیرکبیر و طبیعت آن منطقه سپری کنید!