سرخاب تهراندشت کجاست؟

9 خرداد 1402
0 دیدگاه
سرخاب

روستای سرخاب تهراندشت

روستای سرخاب تهراندشت در 34 کیلومتری شرق شهرستان کرج واقع شده و این روستای زیبا با تهران دارای 83 کیلومتر فاصله میباشد. شهر هشتگرد در غرب این روستا و در 15 کیلومتری آن قرار گرفته. در نتیجه موقعیت جغرافیایی این روستا برای همجواری با شهرهای بزرگ مناسب است.

این روستا از ضلع جنوبی با روستای قاسم آباد همجوار است. در قسمت غربی آن نیز روستای نمکلان قرار دارد. ناگفته نماند که روستای سعیدآباد در شمال روستای سرخاب قرار دارد.

در جنوب محله سرخاب، بخشی از رودخانه کردان امروزی می گذرد که به رودخانه عباس آباد نیز معروف است. برای رفتن از محله سرخاب به روستای قاسم آباد باید از این رودخانه عبور کرد. موقعیت جذاب این منطقه باعث افزایش تقاضا برای خرید ویلا در سرخاب تهراندشت شده است. برای یافتن موقعیت شهر سرخاب تهراندشت نیز می توانید از نقشه گوگل استفاده کنید.

آب و هوای روستای سرخاب چگونه است؟

یکی از مزیت های روستای سرخاب که آن را نسبت به سایر مناطق برتری می دهد آب و هوای مساعد آن است. عبور رودخانه کردان فعلی از این شهرک رطوبت 60 درصدی را به همراه داشته است. میانگین دمای سالانه در روستای سرخاب 23 درجه سانتیگراد است.

در فصل تابستان شاهد هوای معتدل و خنک در این روستا هستیم. در نتیجه گردشگران زیادی در فصول گرم سال مانند بهار و تابستان به این منطقه سفر می کنند.

زمستان های روستای سرخاب نسبتا سرد است. به همین دلیل دما در ماه هایی مانند دسامبر و ژانویه به 5- درجه می رسد. روستای آران در تهراندشت یکی دیگر از روستاهای همجوار سرخاب با آب و هوای مشابه است.
در روستای سرخاب، گل و لای به جا مانده از رودخانه کردان در طول سالیان متمادی زمین های حاصلخیز را برای کشاورزی ایجاد کرده است. علت رشد سریع باغات و درختان روستای سرخاب نیز به همین مشکل برمی گردد. تعداد زیادی از افرادی که قصد خرید ویلاهای لوکس در تهران را دارند روستای سرخاب را برای این منظور انتخاب می کنند.

مناطق دیدنی روستای سرخاب ساوجبلاغ

روستای سرخاب دارای تپه ای باستانی در جنوب این روستا است. این تپه در سال 1384 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. اکتشافات انجام شده در این کوه نشان می دهد که قدمت آن حدود 4500 سال است.

برای دیدن این اثر تاریخی باید به انتهای شرقی خیابان شهید رجبعلی مهین خیل بروید. همچنین امامزاده جواد در نزدیکی این روستا در روستای قاسم آباد قرار دارد. در امامزاده و قبرستان روستا نیز چنارهای تنومند زیادی وجود دارد که توجه شما را به خود جلب می کند.

این امامزاده درست زیر خیابان آیت الله خامنه ای و بین رودخانه عباس آباد و سرخاب قرار دارد. رودخانه عباس آباد یکی دیگر از جاذبه های طبیعی سرخاب است.

این رودخانه و مناظر اطراف آن زیبایی منحصر به فردی دارد که حس منحصر به فرد بودن را به انسان القا می کند. باغ های روستای سرخابی نیز به عنوان یکی از جاذبه های این روستا به چشم می خورد. البته این باغ ها در روستای اسماعیل آباد و سایر نقاط تهران دشتی وجود دارد.

اگر به دنبال مکانی عالی برای عکاسی هستید، روستای سرخاب مطمئنا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. تغییر فصل مناظر طبیعی در این روستا را زیبا می کند که علاقه مندان به عکاسی را به این مکان کشانده است. ویلاهای متعدد و زیبای روستای سرخاب به شما این حس را می دهد که در حال قدم زدن در روستاهای اروپایی هستید.

نقشه هوایی سرخاب؛ نقشه ماهواره ای روستای سرخاب کرج

امکانات روستای سرخاب

از زمانی که ساخت و خرید ویلا در روستای سرخاب تهران به اوج رسید، این روستا برای امکانات مناسب در نظر گرفته شده است. بیشتر امکانات در میدان سرخاب و مناطق اطراف آن متمرکز شده است.
مثلاً داروخانه روبرو و سمت چپ میدان سرخاب است. همچنین کلینیک سرخاب بعد از میدان اصلی و سمت چپ واقع شده است.

با توجه به اینکه تنها مرکز درمانی در کل تهراندشت است، ساکنان روستای تهران ویلا نیز به این مرکز مراجعه می کنند. همچنین بانک ملی یکی از شعبات خود را در روستای سرخاب افتتاح کرده است. شعبه بانک ملی سرخاب در خیابان ولی عصر واقع شده است.

امکانات رفاهی روستای سرخاب تهراندشت

از آنجایی که ساخت و خرید ویلا در روستای سرخاب تهراندشت به اوج خود رسیده است، امکانات رفاهی مناسب برای این روستا در نظر گرفته شده است. بیشتر امکانات رفاهی در میدان سرخاب و نزدیکی آن تمرکز یافته‌اند.

به‌طور مثال داروخانه قبل از میدان سرخاب و در سمت چپ قرار گرفته است. همچنین درمانگاه سرخاب نیز بعد از میدان اصلی و در سمت چپ قرار دارد.

با توجه به اینکه در کل تهراندشت فقط همین مرکز درمانی وجود دارد، افرادی که در روستای تهران ویلا هستند هم به این بخش مراجعه می‌کنند. همچنین بانک ملی یکی از شعبات خود را در روستای سرخاب راه‌اندازی کرده است. بانک ملی شعبه سرخاب در خیابان ولی‌عصر قرار دارد. برخی دیگر از مهم‌ترین امکانات این روستا را در ادامه این مطلب از سایت باغ ویلا عمارت بیان خواهیم کرد.

·       رستوران و فست فودی

·       فروشگاه مواد غذایی و پروتئینی

·       میوه فروشی

·       فروشگاه لوازم الکتریکی

·       فروشگاه لوازم خانگی

·       نانوایی‌های بربری، سنگک و لواش

·       آرایشگاه زنانه و مردانه

·       فروشگاه کفش و لباس

·       آپاراتی و تعویض روغنی

·       بانک ملی و عابر بانک

ارسال دیدگاه